Характеристика програми навчання | |
Назва спеціальності | Інформаційні системи та технології |
Назва програми | Технології штучного інтелекту |
Рівні освіти | Бакалавріат (I) |
Час навчання денна форма навчання | Бакалавріат (I) на основі повної загальної середньої освіти (4 роки / 8 семестрів) |
Час навчання заочна форма навчання | Бакалавріат (I) на основі повної загальної середньої освіти (5 роки / 10 семестрів) Бакалавріат (I) на основі диплома бакалавра (1,5 року / 3 семестри) |
Мета навчання за освітньою програмою | |
В останній час суттєво зріс попит на ІТ-спеціалістів, які затребувані Industry 4.0. Ринок вимагає фахівців нової формації. Зміни відбуваються у всіх галузях і компаніях, постійно потрібні ІТ-фахівці для розробки нових продуктів, підтримки нових ринків і нових видів послуг, пов’язаних із інтелектуальною обробкою даних, інтелектуальними сенсорними системами, розумними машинами і інтернетом речей. Для цих проектів потребується все більш і більш спеціально підготовлених фахівців. Метою навчання за освітньою програмою є підготовка спеціалістів які володіють навичками проектування комплексних цифрових рішень і інтелектуальними інформаційними технологіями для створення компонентів інтернету речей і розумних машин, інтелектуальної обробки сенсорних даних, програмування взаємодії по протоколу М2М між розумними системами і компонентами інтернету речей, передачі за бездротовою технологією інформації від сенсорів в Інтернет, обробкою та зберіганням даних в хмарних структурах і інтелектуальним аналізом великих обсягів даних. |
|
Адресати освітньої програми | |
Студенти, випускники технікумів чи коледжів спеціальностей із галузі знань 12-інформаційні технології, які володіють основами інформаційних технологій, мають досвід розробки комп’ютерних програм для будь яких додатків, захоплюється технікою і бажають власними руками зібрати робота, приєднати до нього мікропроцесор, сенсори, web-камеру, модулі бездротового зв’язку та запрограмувати все це і які націлені стати професіоналом у створенні нових розумних речей. Для тих, хто мріє не тільки бути професійним користувачем, але й професіоналом у створенні нових більш розумних речей та машин, щоб його розумна машина була найрозумнішою і найцікавішою, тоді опанувавши освітню програму «Технології штучного інтелекту» він гарантовано досягне своєї мрії. |
|
Навчання за програмою дає такий обсяг знань, навичок і вмінь, здатність застосування знань та формування суджень: | |
Базова підготовка відповідно стандарту вищої освіти зі спеціальності «Інформаційні системи та технології» розширюється наступною спеціальною підготовкою. Цикл підготовки з проектування та програмування: Цикл підготовки з штучного інтелекту: Цикл підготовки з технологій розробки розумних машин та інтернету речей: Цикл підготовки з технології обробки великих об’ємів даних: |
|
Можливості працевлаштування | |
Свiтовi лiдери в галyзi iнформацiйних технологiй, такi як IBM, MicroSoft, Google, Tesla, Amazon та iншi, їх представництва по усьому свiту щорічно потребують десятки тисяч квалiфiкованих фахiвцiв для розробок систем типу розумний дiм, офiс, мiсто. У найближчи п’ять-десять рокiв цей попит на фахiвцiв зросте у рази вiдповiдно до тенденцiї розвитку суспiльства. Потреба країн ЄС на 2022 рік оцінюється в 450 тисяч нових робочих місць у сфері інтелектуальних ІТ, 300 тисяч фахівців з інтернету речей і стільки ж із аналізу великих даних. Вiдчизняна промисловiсть зорiєнтована на Захiднi технологiї вже сьогоднi потребує чимало спецiалiстiв, якi здатнi пiдтримувати високотехнологiчнi i iнтелектуальнi виробництва. З часом iнтелектуальнi виробничi комплекси будуть превалювати в экономiцi розвинених країн. |
|
Додаткова інформація | |
У своєму розвитку за дуже короткий час штучний інтелект породив технологію інженерії знань, без використання якої важко уявити сучасні інтелектуальні програмні продукти, обчислювальний інтелект, за допомогою якого сьогодні вирішуються багато завдань з економіки, соціуму і техніки. Завдяки сучасним досягненням електроніки з'явилися дешеві мікропроцесорні і сенсорні системи, пов'язані з бездротовими технологіями між собою і всесвітньою павутиною. Це дозволило на новому технологічному рівні перейти до створення інтелектуальних систем. Сьогодні суспільство стоїть на порозі нової четвертої цифрової революції. Розумні машини, розумні будинки й розумні міста, інтернет речі - це перспективний напрямок застосування технологій штучного інтелекту. І це не далека перспектива, а вже сьогодні, і не тільки для далекого зарубіжжя, а й для нас харків'ян. Студенти кафедри інформаційних технологій мають унікальну для України можливість вже починаючи з першого курсу приступити до створення своєї навчальної розумної машини і фрагменту інтернету речей при виконанні лабораторних і курсових робіт. У лабораторіях кафедри, що входять до складу науково-навчального полігону IT-Industry 4.0, створені всі умови для набуття навичок проектування комплексних цифрових рішень. Отримані знання та навички закріплюються при виконанні бакалаврських, магістерських, а також дисертаційних кваліфікаційних робіт, тематика яких пов'язана з проектами майбутніх систем залізничної галузі, наприклад, розумним вагоном, інтелектуальним поїздом, розумною платформою і іншими. Студентські ІТ проекти і наукові роботи протягом усього терміну навчання в бакалавраті та магістратурі зосереджені на виконанні комплексного проекту, де вони навчаються працювати в команді, чого вимагає сучасний роботодавець в області ІТ. |