Вже майже 4 роки Олександр Абакумов (наш випускник 2001 року, в минулому викладач кафедри АТ та заступник декану ФПК) приймає активну участь у впровадженні сучасних систем залізничної автоматики на залізницях та метрополітенах США, Канади, Європи, Індії та Китаю. Разом із ним у Піттсбургському офісі компанії Ansaldo STS, USA працюють ще 10 випускників нашого факультету які дуже добре зарекомендували себе у компанії, піднімаючи рейтинг нашого факультету і доводячи, що наші випускники не гірші за американських, а то, може й кращі у чомусь.
В умовах стрімкого розвитку цифрових технологій багато компаній (гіганти ринку та малі групи) намагаються вийти на ринок систем залізничної автоматики. Але щоб стати впливовим гравцем у цьому сегменті не достатньо просто пропонувати нові системи автоматики, потрібно забезпечувати комплексне оснащення: від світлофора до локомотива із бортовими системами. Лише кілька компаній у світі можуть запропонувати такий комплексний підхід: Bombardier, Alstom, Siemens, Ansaldo STS (A Hitachi Group Company).
Оскільки світова модель освіти, переважно, концентрується на універсальності, зрозуміло, що підготовка фахівців у галузі залізничної автоматики стає рідкістю. В умовах такої тенденції не дивно, що випускники факультету Інформаційно-керуючих систем та технологій (АТЗ) досить високо цінуються на ринку у всьому світі. Про це, та про сучасні тенденції розвитку систем залізничної автоматики повідомив наш випускник, старший інженер компанії Ansaldo STS, USA (Pittsburgh, PA, USA) на зустрічі із студентами та викладачами факультету 21 грудня 2016 року.
Сучасні тренди та тенденції розвитку галузі, особливості світового ринку залізничної автоматики, специфіка освіти та підготовки сучасного фахівця з СЦБ – і це лише частина того, що було висвітлено під час зустрічі.
"…Працюючи за фахом після закінчення Академії я ніколи навіть і не сподівався, що моя спеціальність стане тим важелем, що переверне моє життя і дасть можливість працювати за кордоном, побачити різні країни. Але зараз я знаю: наші фахівці дуже цінуються у всьому світі. Це, звісно, не заклик до того, щоб залишати Україну; це лише додатковий плюс який може дати вам наша спеціальність."
Нагадаємо, що компанія Bombardier з 2012 року відкрила Український офіс, що спеціалізується на розробці та впровадження систем залізничної автоматики. Приємно відзначити, що офіс відкрито саме в Харкові, і переважна частина співробітників – випускники факультету Інформаційно-керуючих систем та технологій (АТЗ). А географія замовлень, що реалізує харківський офіс, включає не тільки Україну, а і Швецію, Казахстан, Азербайджан, Туркменістан, Узбекистан.