Галузева науково-дослідна лабораторія підрейкових основ і спецзалізобетону (ГНДЛ-6)

Останнє оновлення: П'ятниця, 05 червня 2020, 05:36

Створена під назвою «Залізобетонні шпали» наказом Міністерства шляхів сполучення СРСР №45/ЦЗ від 25.05.1965 при кафедрі «Будівельні матеріали» ХІІТу за ініціативою проф. Мчедлова-Петросяна О.П.

У 1994 набула сучасну назву «Підрейкові основи та спецзалізобетон» (наказ Міністерства транспорту України №297 від 08.06.1994).

Наукові керівники ГНДЛ :

Mchedlov Petrosian 1 FotoBiriukov 1 FotoPluginANPluginAA

  • з 1965 по 1976 - д.т.н., проф. Мчедлов-Петросян О.П.;
  • з 1976 по 1992 - к.т.н., проф. Бірюков А.І.;
  • з 1992 по 2006 - д.х.н., проф. Плугін А.М.;
  • з 2006 р. - д.т.н., проф. Плугін А.А.

Завідувачі ГНДЛ з 1965 р. дотепер:

  • к.т.н., доц. Мельниченко П.О.,
  • к.т.н., с.н.с. (згодом д.т.н., проф.) Старосельський О.О.,
  • к.т.н., с.н.с. (згодом д.х.н., проф.) Плугін А.М.,
  • к.т.н., с.н.с. Спірін Ю.О.,
  • к.т.н., с.н.с. (згодом д.т.н., проф.) Кондращенко В.І.,
  • к.т.н., с.н.с. Лібенко Ю.П.,
  • к.т.н., доц. Калінін О.А. (з 1998 р.).

Мостовипробна група працює у складі ГНДЛ з 1992 р. (створена у 1960-ті рр. на кафедрі «Мости та конструкції»).

Керівники мостовипробної групи з 1992 р. дотепер.

  • с.н.с. Літвінов М.І.,
  • ст.викл. Семененко С.Я.,
  • к.т.н., доц. Лютий В.А. (з 2012 р.).

Основні напрямки діяльності ГНДЛ:

  • Науково-дослідні роботи і розробки в галузі розвитку теоретичних та експериментальних основ складу, структури, властивостей, руйнування, довговічності, технології бетону та залізобетону, зокрема, підрейкових основ і спеціальних конструкцій залізничного транспорту, відновлення експлуатаційних властивостей будівельних конструкцій, будівель та споруд
  • Розробка нормативної документації
  • Випробування будівельних матеріалів та виробів
  • Обстеження, випробування та оцінювання технічного стану будівельних конструкцій, будівель, споруд, залізничних колій
IMG 0184

Визначення міцності цементного каменю з добавками на стиск і розтяг

IMG 0004

Визначення зчеплення арматурного дроту з бетоном

У 1990-2000-х рр. на базі ГНДЛ працює Випробувальний сертифікаційний центр матеріалів, конструкцій та споруд (ВСЦ МКС), керівник центру – проф. Плугін А.М.

У 2000-2010-х рр. ГНДЛ атестується на проведення вимірювань у сфері поширення державного метрологічного нагляду, співпрацює з питань випробувань і обстежень з також атестованим Центром діагностики транспортних споруд УкрДУЗТ.

Співробітники ГНДЛ і кафедри БМКС проф. Плугін А.А., доц. Лютий В.А., доц. Никитинський А.В., с.н.с. Новіков В.В. є сертифікованими експертами з технічного обстеження будівель та споруд.

У 2013 р. на базі кафедри БМКС і ГНДЛ створюється підкомітет ПК11 «Технічна експлуатація споруд та будівель залізниць» технічного комітету стандартизації ТК 310 «Промислове будівництво» Мінрегіону України, голова підкомітету – проф. Плугін А.А. УкрДУЗТ отримує статус базової організації з науково-технічної діяльності у будівництві, який надає право розробляти національні стандарти та будівельні норми (наказ Мінрегіону №487 від 07.10.2013).  ГНДЛ оснащена сучасним дослідницьким та випробувальним обладнанням формувальним, пресовим, кліматичним тощо. 

Деякі науково-дослідні роботи, що виконуються або виконані ГНДЛ:

фундаментальні, що фінансувались із державного бюджету України:

      • 6/1-2015Б (ДР№0115U000276) Розвиток теоретичних основ виникнення та запобігання порушень стійкості земляних та інших споруд;
      • 6/1-2013Б (ДР№0113U001030) Розвиток теоретичних та експериментальних основ визначення складів водонепроникного тріщиностійкого бетону для конструкцій і споруд залізниць;
      • 6/2-2012 (ДР№0112U000420) Розвиток теоретичних основ та експериментальні дослідження протизсувних заходів, технологічних рішень і матеріалів.

прикладні або розробки, що виконуються або виконані за господарчими договорами:

      • 6/19-2017 Визначення фізико-механічних характеристик доменного та сталеплавильного шлаків для влаштування залізничного баласту відповідно з ДСТУ Б В.2.7-204:2009 Будівельні матеріали. Щебінь із природного каменю для баластного шару залізничної колії;
      • 6/15-2015 (ДР№0116U003466) Проведення досліджень з можливості застосування залізобетонних шпал з безпідкладковими проміжними рейковими скріпленнями на ділянках підвищеної вантажонапруженості та розробка рекомендацій;
      • 6/5-2013 (ДР№0114U006551) Проведення досліджень з використання хімічних добавок для зниження енергоємності виробництва залізобетонних шпал і розробка ДСТУ на шпали залізобетонні попередньо напружені для залізниць колії 1520 мм;
      • 6/9-2013 (ДР№0113U008421) Проведення досліджень технології улаштування полімеркомпозиційного прокладного шару під збірним та збірномонолітним залізобетонним безбаластним мостовим полотном та розробка рекомендацій;
      • 6/4-2012 (ДР№ 0112U006827) Розробка конструктивно-технологічних рішень з усунення тріщин у стінах будівель станційних комплексів та рекомендацій з їх впровадження при експлуатації.
IMG 0049

Виготовлення експериментальних залізобетонних шпал. Форма зі шпалою встановлена у пропарювальну камеру

IMG 0167

Випробування залізобетонної шпали на тріщиностійкість

Деякі науково-дослідні роботи, що виконуються або виконані ГНДЛ:

  • ДБН В.2.3-ХХ:200Х Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проектування (проект)
  • ДСТУ Б В.2.6-209:2016 Шпали залізобетонні попередньо напружені для залізниць колії 1520 і 1435 мм. Технічні умови
  • ТУ У 23.6-41049388-001:2017 Елементи опорні для залізобетонної збірно-монолітної основи трамвайної колії
  • ТУ У 26.6-01116472-107:2006 Шпали залізобетонні попередньо напружені типу Ш з пружним рейковим скріпленням типу PRS для залізниць колії 1520 мм. Технічні умови на дослідну партію
  • PT MD 91-04712708-002:2006 (Молдова) Брусья железобетонные предварительно напряженные для стрелочных переводов типа Р65 марок 1/11 и 1/9 со стержневой арматурой для железных дорог колеи 1520 мм. Технические условия
  • ТУ У 26.6-00282435-001:2005 Стояки залізобетонні для опор контактної мережі залізниць. Технічні умови
  • PT MD 91-04712708-001:2004 (Молдова) Шпалы железобетонные предварительно напряженные типа ШС со стержневой арматурой для железных дорог колеи 1520 мм. Технические условия
  • ТУ У 01116472.080-2001 Шпали залізобетонні попередньо напружені із стержневою арматурою для залізниць колії 1520 мм. Технічні умови
  • ТУ У В.2.7-01116472-043-2001 Суперпластифікатор SL та його модифікації. Технічні умови
  • ЦП 0224 Рекомендації із забезпечення тріщиностійкості плит безбаластного мостового полотна / Укрзалізниця, 2010
  • ЦП 0137 Інструкція з укладання та експлуатації безбаластного мостового полотна (БМП) на залізобетонних плитах / Укрзалізниця, 2006
  • ЦБМЕС 0004 Інструкція щодо використання хімічних добавок до бетонів та розчинів загальнобудівельного та транспортного призначення / Укрзалізниця, 2006

Контактна інформація: Адреса: 61050, м. Харків, пл. Фейєрбаха, 7, кім. 1.412

  • Науковий керівник ГНДЛ  д.т.н., проф. Плугін А.А. Кім. 1.126, тел.(057) 730-10-63, тел./факс (057) 771-46-91 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Завідувач ГНДЛ к.т.н., доц. Калінін О.А. Кім. 1.231, тел. (057) 730-10-68 E-mail:Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • Керівник мостовипробної групи к.т.н., доц. Лютий В.А. Кім. 1.232, тел. (057) 730-10-64 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.