Кафедри механіко-енергетичного факультету

Історія створення кафедри

Останнє оновлення: Вівторок, 03 березня 2020, 00:52

Кафедра «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» (тоді під назвою кафедра «Електрообладнання рухомого складу»), як самостійна навчально-наукова одиниця утворена в 1992 році на основі кафедри «Локомотиви» після її реорганізації.

Кафедра «Електрообладнання рухомого складу» одержала від кафедри «Локомотиви» навчальні аудиторії та лабораторії, наукову галузеву лабораторію та колектив викладачів. Все це стало основою самостійного становлення та подальшого розвитку кафедри. Тому історія кафедри АСЕТ починається не з моменту її відділення у самостійну одиницю, а з часів створення УкрДАЗТ (тоді ХІІТу). І це дійсно так, бо разом з зародженням ХІІТу ще в 1930 році розпочалась підготовка фахівців для залізниць на кафедрі «Рухомий склад» (надалі кафедрі «Локомотиви») на чолі із заслуженим професором Мухачовим Петром Матвійовичем.

Протягом багатьох років кафедра неодноразово змінювала свою назву. Так 5 березня 1935 року Наказом №88 начальника ХІІТу кафедрі надається найменування «Рухомий склад та тяга поїздів». До кафедри додається «Група електрифікації залізниць». В жовтні місяці 1936 року кафедра була поділена на дві, які отримали назви «Рухомий склад» і «Тяга поїздів та електрифікація залізниць».

Згідно із штатним формуляром ХІІТу з 1 вересня 1956 року кафедра «Рухомий склад» перейменована в кафедру «Локомотиви», яка стала провідною випускаючою кафедрою механічного факультету. З цього часу по 1992 рік кафедрою керували: доцент, к.т.н. О.І. Шедей; професор, д.т.н. Т.Ф. Кузнєцов; професор, к.т.н. А.М. Тарасов; доцент, к.т.н. В.М. Поляков; доцент, к.т.н. В.Ф. Головко.

Наказом ректора №34 від 08.06.1992 року реорганізовано кафедри «Локомотиви» та «Експлуатація і ремонт рухомого складу» у випускаючі кафедри – «Електрообладнання рухомого складу» та «Експлуатація і ремонт рухомого складу». Кафедра «Електрообладнання рухомого складу» стала випускаючою за спеціальністю «Електровози і електропоїзди». У 1994 році кафедру «Електрообладнання рухомого складу» наказом ректора №6 від 15 грудня перейменовано в кафедру «Системи електричної тяги». Кафедра стала готувати бакалаврів, спеціалістів, магістрів за спеціальністю «Електричний транспорт».

З 1992 по 2000 рік завідувачем кафедри був академік транспортної академії, професор, д.т.н. М.В. Панасенко. В цей час сформовано основний склад викладачів кафедри, серед яких професори, д.т.н. С.П. Калініченко, Ю.І. Гусєвський, Я.В. Щербак та доценти, к.т.н. С.П. Нетюхайло, В.М. Поляков, Л.Ю. Устименко, С.І. Яцько.

Згідно із рішенням ДАК Міністерства освіти та науки України від 11 квітня 2000 року на кафедрі було відкрито нову спеціальність «Електричні системи та комплекси транспортних засобів». В рамках нової спеціальності розпочата підготовка спеціалістів для служб електропостачання залізниць та метрополітенів.

З 2000 по 2002 рік завідував кафедрою професор, д.т.н. О. М. Сінчук.

З 2002 по 2016 рік завідував кафедрою професор, д.т.н. Я. В. Щербак.

З 2011 року кафедра «Системи електричної тяги» перейменована в кафедру «Автоматизованих систем електричного транспорту».

З 2016 року кафедра «Автоматизовані системи електричного транспорту» об'єднана з кафедрою «Електротехніки та електричних машин», нова кафедра отримала назву кафедра «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка».

Очолив кафедру професор, д.т.н. М. М. Бабаєв.

За роки свого існування з 1992 року кафедра підготувала та випустила більш ніж 1500 інженерів-електромеханіків для локомотивного та електрогосподарства залізниць, метрополітенів та підприємств України, Росії та інших країн СНД.