За період існування лабораторії виконувались науково-дослідні роботи за замовленнями Укрзалізниці, Міністерства транспорту України та Фонду соціального страхування України. Серед цих робіт: розроблення та впровадження систем та пристроїв, що підвищують безпеку виконання робіт на коліях станцій та перегонів, а також розроблення та затвердження нормативних документів з охорони праці на залізничному транспорті.
Науково-дослідні роботи виконувалися відповідно до Концепції Державної цільової програми впровадження на залізничних коліях швидкісного руху пасажирських поїздів на 2005-2015 рр. (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 31.12.2004р. №979 р) та у відповідності до Галузевої програми поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 2001-2005 рр. (наказ МТУ від 26.11.2001р. №822).
Проводяться дослідження та ведуться подальші розробки пристроїв та систем автоматичного попередження працюючих на коліях. У рамках вказаних досліджень розроблено та проведені експлуатаційні випробування на Південній залізниці автоматичних систем сповіщення працюючих на коліях та пристроїв автоматизованого попередження працюючих на станційних коліях та чергового по станції, як про встановлення поїзного або маневрового маршруту, так і про переміщення рухомого складу через зону виконання робіт, а також локомотивних бригад про наявність працюючих на маршруті слідування з метою підвищення безпеки виконання робіт на коліях залізничних станцій та зниження ймовірності наїздів на працюючих (рис. 1).
На десятиліття НТТ Укрзалізниці були надані доповіді про необхідність впровадження на залізницях України двох комплексних систем: «Комплексна система визначення стану рухомого складу під час руху поїздів» та «Комплексна система визначення стану об’єктів інфраструктури, що пов’язані з безпекою руху поїздів». Ці доповіді були сприйняті керівництвом Укрзалізниці з зацікавленістю та з рекомендацією включення до плану науково-дослідних робіт Укрзалізниці.
Також розробляються, удосконалюються та впроваджуються у навчальний процес лабораторні роботи з дослідження тональних рейкових кіл та точкових датчиків (рис. 2) з елементами інтелектуальної обробки інформації у місцях її породження.
Пульт-табло ДСП з розміщеним на ньому монітора керування та контролю пристрою автоматизованого попередження працюючих на станційних коліях
Завідувач кафедри
БОЙНІК
Анатолій Борисович
доктор технічних наук, професор